Kimi Räikkönen ja Max Verstappen olisivat jääneet ilman F1-paikkaa nykysäännöillä
Fian käyttämän F1-sarjan superlisenssijärjestelmän alkuperäinen tarkoitus oli estää kuskien pääsy alemmista sarjoista pelkän rahan voimin. F1-superlisenssiin voi kuitenkin edelleen saada enemmän pisteitä F2- ja F3-sarjoista, kun kuljettajalle ostetaan paikka sarjojen ylivoimaisesti parhaissa talleissa.
Kovempitasoisesta Yhdysvaltojen Indycar-sarjasta vain voittaja saa tarvittavat 40 superlisenssipistettä, kun saman saa jokainen F2-sarjassa palkintosijalle yltävä. Indycarissa 2020 kolmanneksi ja 2021 viidenneksi sijoittuneen Colton Hertan pisteet eivät riitä F1-sarjan superlisenssiin, vaikka F2-sarjan pisteillä pelkkä vuosi 2020 olisi riittänyt. Tämä on kismittänyt osaa F1-tallipomoista. Red Bull olisi halunnut Hertan sisartalliinsa Alpha Tauriin, mutta kuoppasi hankkeen, kun Fia ei joustanut pisterajassa.
F1-sarjaan ovat aiemmin päässeet ilman riittäviä nykyisen superlisenssijärjestelmän pisteitä vuoden 2007 maailmanmestari Kimi Räikkönen ja viime vuoden maailmanmestari Max Verstappen.